Header After Border

התמודדות עם לחץ? התיידדו עם הלחץ והסטרס!

כמה מכם סבל מסטרס/לחצים גבוהים בזמן האחרון?

האם שאלתם את עצמכם למה לחץ מוצג כדבר מסוכן שיש להימנע ממנו?

הרי אתגרים ודברים מלחיצים הם חלק מהחיים והגוף שלנו מצייד אותנו היטב להתמודד איתם.

הסטרס ותגובה לסטרס מוצגים לנו כאויב אך למעשה התגובה שלנו לסטרס בא לעזור לנו לשרוד ואפילו תמון בה הכלים לשיפור עצמי וצמיחה!

האם חשבתם שמידת ההתמודדות שלכם ללחץ ואפשרות להתמודד היטב עם עוד ועוד לחץ יש לו קשר ישיר למורשה שלך ומה אתה נותן ומשאיר לאחרים?

תתיידדו עם הלחץ והסטרס!

האם אתם יודעים שהגישה שלכם והאמונות שלכם לחוויית הלחץ עשויה להשפיע רבות על איכות הבריאות הכללית שלכם?

מחקר מלמד אותנו שתוחלת החיים של אנשים שמפרשים חוויית לחץ כדבר קטסטרופאלי, ומפחיד שיש להימנע ממנו עלולה להיות קצרה בהרבה מאנשים הרואים לחץ כדבר שיש פשוט לחבק אותו ולהתמודד איתו. ויותר מזה, הבריאות של אנשים שמתמודדים עם הרבה לחץ מעמדה אופטימית וחיובית טובה יותר מאנשים שיש להם לחץ נמוך יחסית ועדיין רואים את הלחץ כדבר בעייתי ומעיק!

למרות יחסי הציבור הגרועים של לחץ, המתואר של סוג של אויב, תגובת הלחץ שלנו באה לשתף פעולה ולצייד אותנו גם עם כוחות נוספים לשיפור ביצועים, לפתח אומץ, וגם לחפש עזרה ותמיכה, להיות יותר חברותיים!

המחקר מצביע על כך שבזמן שלחץ רגשי מובן כאיום של ממש שריר הלב מתכווץ ומתוח, ועם הזמן ניזוק. אך אצל אנשים שבאים להתמודד עם לחץ כדבר רצוי שריר הלב שלהם נשאר באותו מצב שבו שריר הלב נמצא בזמן שחווים הנאה או מגלים אומץ!

כך שהמשימות הופכות להיות לנצל את אותם המצבים שבהם יש תגובה אקוטית ללחץ מהסביבה לשפר ביצועים. ובנוסף להגביר ולהגדיל את תחושת הביטחון שאנחנו חווים בתוך עצמנו כך שריר הלב נשאר יותר נינוח ורגוע! וכמובן להפחית אמנם ככל האפשר את התיחסות שלילית וקטסטרופאלית ללחצים מתמשכים שגובים את המחיר מבריאות שלנו.

בטבלה אנחנו רואים את המשימות שיש לפנינו לעבור מדעות הרווחות וקיימות לשינוי גישה של התיידדות עם הלחץ!

 

דעות, תופעות קיימות עם שינוי גישה…
מתמודדים עם הלחץ מתיידדים על הלחץ
רע, אויב מבינים שלחץ הוא חבר, מתכוון לטוב
מגיבים בלי לחשוב מגיבים עם מודעות ליכולת ומשאבים
עוצרים את הנשימה ואז מתפרצים ממשיכים לנשום באטיות וטבעיות
נכנסים ללחץ מרוב מחשבות זורמים, עושים
מספרים לעצמנו גרסה שלילית רואים פן חיובי, נשארים אופטימיים
דוחים פעילות גופנית נכנסים מיד לפעילות גופנית
מתבודדים פונים לעזרה ותמיכה מחברים, משפחה
מפתחים מחלות ניגשים לסדנה או יעוץ

 

אז תבדקו את עצמכם, תבחנו  את הגישה ואמונה שלכם לגבי דברים שמפריעים לכם בסביבה. שינוי עמדה לאמונה מקבלת וחיובית יכולה ממש לשפר את איכות הבריאות ולהאריך את החיים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 × 1 =